Incasseren van openstaande vorderingen Wij blijven lang vriendelijk tegen uw debiteuren, dat loont!

‘Achter rekeningen aanjagen’. Zo wordt incasso vaak gezien. Onterecht, omdat bij het overgrote deel van uw debiteuren vaak geen sprake is van onwil. Ze verkeren in onduidelijkheid over uw debiteurenbeleid of hebben de eigen administratie niet op orde. Juist dan loont het om klantvriendelijk te blijven en hulp te bieden. Zo vergroten we de goodwill bij uw debiteur en versterken we juist uw relatie met hem of haar in plaats van deze te verstoren. En als sociaal incasseren willens en wetens tegengewerkt wordt? Dan voeren we de druk respectvol, maar steeds zakelijker op.

Stap 1: We kiezen voor minnelijke incasso

Naar de rechter stappen voor een juridische invordering is duur en tijdrovend. Bovendien blaast het de toch al gespannen handelsrelatie met uw debiteur definitief op. Daarom staan we bij KCF voor sociaal incasseren via minnelijke incasso. Door uw data in deze fase op verschillende momenten te verrijken, komen we zo snel mogelijk in contact met uw debiteur. We helpen hem of haar als hij tegen problemen aanloopt en lossen deze op. Daarna volgen we de dossiers kort op via telefonische en schriftelijke aanmaningen. Omdat we daar de tijd en de kennis van wet- en regelgeving voor hebben. Maar welke actie we ook ondernemen, we blijven menselijk en vriendelijk. Ook door te kiezen voor een realistisch scenario. U kunt wel willen dat uw factuur meteen betaald wordt. Maar als er bij uw debiteur niets te vorderen valt, is een betalingsovereenkomst misschien wel de beste optie. Zo laat u zien dat er zelfs na een geschil met u te praten valt, zullen debiteuren sneller over hun emoties heen stappen en zaken met u blijven doen zodra hun financiële situatie dit weer toelaat.

Stap 2: We schakelen door naar gerechtelijke incasso

Als er echt sprake is van onwil om openstaande vorderingen te betalen, zal minnelijke incasso niet het gewenste resultaat brengen. In dat geval adviseren we u over een juridisch traject. Omdat we tijdens de minnelijke incassofase een volledig dossier opbouwen, zal een rechter uw vordering op basis van alle bewijsstukken zeker gegrond verklaren. Toch bereiden we ons samen met u grondig voor op het gerechtelijke traject dat we ingaan. Door een kritische blik te werpen op de kleine lettertjes in uw contracten over bijvoorbeeld betalingstermijnen, voorgestelde rentes en incassokosten. Ook selecteren wij een gerechtsdeurwaarder voor u. Dat levert u gemak en overzicht op, want wij blijven uw aanspreekpunt, overzien het gehele traject en begeleiden u zo stap voor stap naar een optimaal resultaat.

Stap 3: We ontnemen u alle juridische zorgen

Zodra we het gerechtelijke traject ingaan, komen er veel juridische vraagstukken op uw pad. Geen zorgen! Die nemen wij op ons. We behandelen gerechtelijke procedures en schrijven dagvaardingen, aktes en conclusies. En als u dat liever heeft, vertegenwoordigen wij u in de rechtszaal bij zittingen. Ook weerleggen we verweerschriften en behandelen we pogingen tot schikkingsonderhandelingen. Zo verzorgen we net als in de minnelijke fase alle (juridische) communicatie voor u.

Stap 4: We zien toe op de executie van het vonnis

Dit is de stap die volgt na de uitspraak van de rechter. Het dwingt uw debiteur tot betalen. Maar in enkele gevallen blijft zelfs nu het overmaken van uw rekening nog uit… Met het vonnis als stok achter de deur zal onze geselecteerde gerechtsdeurwaarder nu tot dwingendere maatregelen overgaan, zoals beslaglegging. Welke maatregelen onze partnerdeurwaarder ook kiest, wij informeren er u proactief over. En we beloven u dat er altijd resultaatgericht gehandeld wordt met respect voor uw kernwaarden.

Stap 5: We bewaken uw debiteur

Na een intensief minnelijk en gerechtelijk traject blijkt soms dat uw debiteur uw openstaande rekening domweg niet kan betalen. In dat geval blijven we uw debiteur monitoren om toekomstige verhaalsmogelijkheden direct te constateren. Met deze effectieve schuldbewakingsprocedure volgen we met hulp van diverse bronnen veranderingen in de adresgegevens en de inkomens- en vermogenspositie van uw debiteur. Zodra wij ruimere financiële mogelijkheden constateren bij uw debiteur, ondernemen we gelijk actie om uw openstaande vordering alsnog te incasseren.

‘Het contact met KCF is heel ongedwongen en de lijnen kort’
Vraag het onze specialis - KCF Credit Management

Meer weten? Neem contact op met Martin

Binnen KCF is Martin Kombrink uw eerste aanspreekpunt. Hij staat voor u klaar als u meer wilt weten over onze incassodienstverlening en brengt u graag in contact met onze specialisten.

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring »
Een ogenblik geduld…

Service-overeenkomst Een APK voor uw creditmanagement

Sterk creditmanagementbeleid is cruciaal. Daarom nemen we u met een service-overeenkomst bij de hand in het beschermen en maximaliseren van werkkapitaal. Door een helpdesk te zijn en waar nodig onderhouds- en reparatiewerkzaamheden uit te voeren aan bestaand beleid. Onze overeenkomst bestaat uit:

  • Een jaarlijks adviesgesprek
  • Toegang tot ons seminar
  • Telefonisch advies bij debiteurenbeheer
  • Behandeling van 5 incassodossiers
Werkkapitaal-optimalisatie - Service overeenkomst

Blogs Handvatten voor uw dagelijkse praktijk!

Als het om het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal gaat, delen we graag onze kennis. Met tips, tricks, updates en nieuws geven we u handvatten voor uw dagelijkse creditmanagement-praktijk.

Lees onze blogs

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek: Zwartewaterallee 44-48
8031 DX Zwolle
Plan uw route »
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter