Debiteurenbeleid-uitvoering Wat is helpen? Bewustmaken en aansporen tot actie!

Heeft u het wel eens meegemaakt? Een goede bekende die zegt: 'Als ik je ergens mee kan helpen, moet je het laten weten'. Maar op het moment suprême blijkt dit 'hart onder de riem' een losse flodder. De zin is snel uitgesproken, maar hoe help je iemand nu écht als het erop aankomt? Wat mij betreft draait het om bewustmaken, aansporen tot actie en begeleiden.



Niet bang zijn om natte voeten te krijgen

Als metafoor noem ik graag een moment dat ik onlangs beleefde met mijn vrouw. We liepen een prachtige 10 km lange route langs de Vecht in Zwolle. We kwamen aan bij een erg drassig stuk. Wat verderop lag een plank, waar we naar toe konden springen. Maar een missprong zou ons zeker natte voeten bezorgen. Wat te doen?

Ik waagde de sprong, maar miste de plank volledig. Het resultaat: doorweekte gympen en sokken. Ik pakte vervolgens het niet al te dikke stuk hout en legde het voor mijn vrouw neer. Door mijn missprong en de dikte van de plank was haar twijfel echter verder vergroot. Ik reikte haar mijn hand en spoorde haar aan de stap te wagen. Met de aanmoediging dat het prima te doen was. Op het moment dat ze mijn hand pakte, trok ik haar mee totdat ze droog aan de overkant was.

Helpen is: niet loslaten

Dit voorval deed me sterk denken aan de manier van helpen zoals ik dat graag voor me zie; zowel privé als zakelijk. Je biedt een helpende hand, maakt inzichtelijk wat de mogelijkheden zijn, spoort aan tot actie en begeleidt diegene tot het einde van het proces. Tot het moment dat hij of zij het zelf weer verder kan oppakken. Helpen is voor mij: niet loslaten.

Kunnen wij u helpen?

Zo help ik ook graag uw bedrijf. We maken u bewust van de (mogelijke) problemen die spelen op het gebied van creditmanagement. We maken uw blinde vlek zichtbaar en bieden oplossingen die niet alleen een specifiek probleem verhelpen, maar ook structureel uw bedrijfsprocessen en rendement verbeteren. Een win-win-situatie dus!

Benieuwd hoe we u kunnen helpen bij effectief creditmanagement? Neem dan vrijblijvend contact op of lees over onze diensten in de deze brochure. We informeren u graag hoe we uw creditmanagement-resultaat naar een (nog) hoger niveau kunnen tillen.

Martin Kombrink, KCF

Vraag het onze specialis - KCF Credit Management

Meer weten? Neem contact op met Martin

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring »
Een ogenblik geduld…

Blogs Handvatten voor uw dagelijkse praktijk!

Als het om het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal gaat, delen we graag onze kennis. Met tips, tricks, updates en nieuws geven we u handvatten voor uw dagelijkse creditmanagement-praktijk.

Lees onze blogs

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek: Zwartewaterallee 44-48
8031 DX Zwolle
Plan uw route »
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter